برای روز معلم چه برنامه‌ای دارید و چطور می‌خواهید کسی را که دانش خود را به شما هدیه می‌دهد، با یک کادو خوشحال کنید؟ خرید هدیه به این مناسبت دغدغه‌های خاص خودش را دارد. آدم نمی‌داند برای کسی که «شمع شد و شعله شد و سوخت تا به او هنر آموخت» چه چیزی بخرد که خوشحالش کند. انتخاب هدیه برای خانم‌های معلم شاید ساده‌تر باشد؛ از یک دسته گل زیبا گرفته تا یک شال رنگی می‎‌تواند خانم معلم شما را خوشحال کند. اما انتخاب یک هدیه‌ی خوب برای آقایانِ معلم سخت‌تر از خانم‌هاست و گزینه‌های محدودتری وجود دارند. ما سعی کرده‌ایم سراغ بعضی گزینه‌ها برویم که تهیه‌شان برای دانش‌آموزان یا دانشجویان راحت‌تر است. با مجله‌ی دیجی استایل همراه باشید تا گزینه‌‌های خوبی برای کادوی روز معلم را به شما پیشنهاد دهیم.

نکات مهم قبل از خرید کادو برای روز معلم

قبل از اینکه به سراغ معرفی گزینه‌های جذاب خرید هدیه برای روز معلم برویم، میخواهیم نکات مهمی را به شما بگوییم و توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید هر هدیه‌ای به این موارد توجه کنید تا بتوانید هدیه‌ای عالی برای روز معلم بخرید و معلم خودتان یا فرزندتان را فاغلگیر و خوشحال کنید.

۱. کدام معلم، کدام هدیه؟
اولین سوألی که برای خرید هدیه روز معلم باید به آن پاسخ دهید، این است: «معلمی که قرار است از شما هدیه بگیرد، چه درس می‌دهد؟» پاسخ به این سوأل می‌تواند شما را به سمت علایق معلمتان هدایت کند.

هدیه‌ای که برای یک معلم ریاضی خریداری می‌شود، احتمالا باید کمی متفاوت از هدیه‌ای که به معلم هنرتان می‌دهید، باشد. اما مواظب باشید سراغ کلیشه‌ها نروید، در غیر این صورت ممکن است هدیه‌ی شما کادویی همیشگی و معمول و غیر هیجان انگیز از آب درآید.

اگر دانشجو هستید و قصد دارید هدیه‌ای تهیه کنید، حتما با سایر هم‌کلاسی‌ها صحبت کنید و گزینه‌های مشابه را از لیست‌تان خط بزنید. در عین حال ممکن است پدر یا مادر یک دانش آموز کوچک باشید. در چنین شرایطی اولین و مهم‌ترین پیشنهاد ما این است که قبل از خرید هدیه روز معلم از سایر والدین پرس و جو کنید و ببینید آن‌ها قصد دارند چه چیزی بخرند. این کار کمک‌تان می‌کند سراغ گزینه‌های تکراری نروید و هدیه‌ای متفاوت تهیه کنید.

۲. راه را اشتباه نروید
قرار است هدیه‌ای را برای روز معلم در نظر بگیرید که معلمتان را خوشحال می‌کند، پس موقع خرید، سراغ وسایلی نروید که ممکن است از آن‌ها برداشت اشتباهی شود.

مثلا اگر برای روز معلم به فکر خرید یک کتاب به عنوان هدیه هستید، به موضوع و عنوان کتاب توجه کنید تا هم مورد علاقه‌ی معلمتان باشد و هم محتوایی ناراحت‌کننده یا توهین‌آمیز نداشته باشد.

یک هدیه‌ی نامناسب دیگر برای روز معلم می‌تواند وسایل خیلی شخصی باشد، مثل لباس‌های شخصی و خاص یا لوازم و وسایل بهداشتی.

۳. کلیشه‌ای نباشید
سراغ کلیشه‌ها نروید! یک معلم زبان حتما انواع دیکشنری را دارد یا یک معلم ریاضی احتمالا نیازی به لوازم تحریری مانند خط کش و پرگار نداشته باشد. بهتر است کلیشه‌ای رفتار نکنید و در انتخاب خود کمی خلاقیت به خرج دهید.

هدیه‌ی روز معلمی که بر اساس کلیشه‌ها انتخاب شود، نمی‌تواند معلم شما را خوشحال یا غافلگیر کند، پس کمی خلاق باشید. می‌توانید یک هدیه‌ی دست‌ساز درست کنید یا در کادو کردن متفاوت عمل کنید یا انتخاب خاصی در مورد خرید هدیه داشته باشید.

۴. دسته جمعی خرید کنید
قاعدتا منظورمان از خرید دسته جمعی این نیست که تمام سی و خرده‌ای دانش‌آموز یا دانشجوی کلاس وارد فروشگاه شوید، بلکه پیشنهاد می‌دهیم به جای اینکه هر کدام‌تان سراغ خرید یک هدیه به صورت جداگانه بروید، پول‌ها و ایده‌هایتان را روی هم بگذارید و هدیه‌ای با ارزش‌تر بخرید.

خرید کادوی روز معلم برای خانم‌ها
پیشنهادها را با خرید هدیه برای خانم‌معلم‌ها شروع می‌کنیم. گزینه‌های زیادی برای این موضوع وجود دارند که هر کدام هم تنوع زیادی از نظر جنس و رنگ و طرح را شامل می‌شوند. پس بهتر است بر اساس شناختی که از معلمتان دارید، پیش بروید و هدیه را بخرید.

۱. زیورآلات

خانم‌ها عاشق زیورآلات هستند، معلم‌های خانم هم اکسسوری‌ها و زیورآلات را دوست دارند. از طرف دیگر اگر دنبال یک هدیه‌ی ساده و در عین حال زیبا برای معلمتان هستید، زیورآلات می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

در این بین انتخاب‌های زیادی وجود دارد، می‌توانید گردنبند، گوشواره یا دستبند و انگشتر انتخاب کنید، یا یک ست از این‌ها را تهیه کنید. در انتخاب مدل زیورآلات دقت داشته باشید، به تیپ معلمتان توجه کنید و این را در نظر بگیرید که آیا یک طراحی متفاوت و خلاقانه را دوست دارد یا بیشتر مدل‌های ساده و معمول را می‌پسندد.

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای خرید هدیه‌ی روز معلم، شال یا روسری است. همه‌ی خانم‌ها به آن نیاز دارند و این نیاز بی انتها است. اما برای خرید شال و روسری انتخاب رنگ، بزرگترین چالش است.

می‌توانید از رنگ‌هایی که «خانم معلم» شما بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند، الهام بگیرید یا از قوانین انتخاب شال و روسری بر اساس رنگ پوست پیروی کنید. اما هیچگاه شال و روسری مشکی یا رنگ خیلی تیره را انتخاب نکنید. این رنگ‌ها برای هدیه دادن اصلا مناسب نیستند.

به طرح‌ها هم توجه داشته باشید، بهتر است سراغ طرح‌های غیرمعمول نروید، مگر اینکه مطمئن باشید معلم شما اهل طرح‌ها و مدل‌های متفاوت و غیر معمول است. با این حال یک شال یا روسری کاملا ساده و بدون طرح هم انتخاب مناسبی نیست؛ برای انتخاب طرح زیبا، کمی وقت بگذارید.

معلم‌ها به ویژه معلم‌های خانم، وسایل زیادی را هر روز به کلاس درس خود می‌آورند. در کنار وسایل شخصی، کتاب‌ها، جزوه‌ها و برگه‌های امتحانی هم قرار دارند و این دلیل مهمی برای آن است که یک معلم، به یک کیف بزرگ و جادار نیاز داشته باشد.

خریدن کیف ایده‌ی خوبی برای هدیه‌ی روز معلم است. یک کیف با کیفیت را انتخاب کنید و اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، سراغ خرید کیف چرم که دوام بالاتری دارد، بروید.

اما کیف‌های دستی و دوشی اداری و روزمره تنها انتخاب شما نیستند، می‌توانید یک کیف پول یا کیف دستی کوچک و مناسب مهمانی را برای معلم خود انتخاب کنید. این انتخاب، به سلیقه‌ی شما و ویژگی‌های شخصی معلمتان بستگی دارد.